۱۳۸۹ دی ۲۲, چهارشنبه

کتابت را جا بگذار ( معرفی سایت کتاب مسافر)

حتما تا حالا اسم طرح " کتابت را جا بگذار" به گوشتون خورده ؟ اگه نمیدونید چیه براتون توضیح میدم . 
طرح "کتابت را جا بگذار" طرحیه که در اون شما کتابی رو که خوندید و سالهاست توی کتابخونتون مونده ،یا شاید هم در حال خوندنش توی پارک یا مترو هستید ، راهی سفری میکنید که در این سفر کتابتون به دست آدمای دیگه ام برسه و بقیه هم ازش استفاده کنند. این طرح از چند سال پیش در اروپا اجرا میشه و تا حالا نتیجه خوبی هم داشته . مدتیه که این طرح توی کشور ما هم در حال اجراست ، اما مسلمن برای خیلی از ما جدا شدن ازکتابامون و جا گذاشتنش برای آدمایی که نمیشناسیمشون خیلی سخته. برای همین هم عده ای آدم کتابدوست!!! سایتی رو راه اندازی کردند  که میتونید اسم کتابی رو که میخواین جا بگذارید رو در اون یادداشت کنید تا به شما کدی داده بشه  و بعد شما پیگیر بشید که کتابتون کجاها رفته و حالا پیش کیه؟( البته اگر اون افراد هم توی سایت اطلاع رسانی کنن که حالا این کتاب دست منه ) و میتونید از اون افراد حال کتابتون رو بپرسید و نظرشون رو درباره اش بفهمید.
مطمئنم اگر سری به این سایت بزنید در در همون لحظه تصمیم میگیرید که از یکی از بهترین کتاباتون خداحافظی کنید و اون رو راهی سفر درازی کنید. 

آدرس سایت کتاب مسافر: www.ketabemosafer.com 

۱۰ نظر:

ژكوند گفت...

واي كه چه قدرررر من اين طرح رو دوست دارم!! خيلي... توي پيوندهاي خودم هم قرار دادمش... بعد ديدم ااااا توام گذاشتي توي پيوندهات! :دي
يه بار هم به email شون mail زدم كه براي همكاري با اين طرح از شهري جز تهران هم آيا ميشه اقدام كرد يا نه! جوابي نيومد... خيلي عاليه... من حتما امتحانش خواهم كرد!

پروانه گفت...

من با این طرح مخالفم. هدیه به کتابخانه را بیشتر می پسندم.

هاجر@پروانه گفت...

سلام پروانه گرامی

فکر میکنم هدف از این طرح این باشه افرادی که عادت به خوندن کتاب ندارن و حتی هرگز به کتابخونه ها نمیرن ، خیلی تصادفی بتونن لذت کتاب خوندن رو تجربه کنن . اهدای کتاب به کتابخونه مسلمن عالیه اما بازهم محدود به افرادی میشه که به اون کتابخونه میرن این طرح میخواد محدودیت ها رو حذف کنه یعنی کتاب خوندن برای همه و همه و همه (:

هاجر@ژکوند گفت...

سلام ژکوند خوبم
خیلی خوشحالم که تو هم این طرح رو دوست داری . این طرح فقط برای تهرانی ها نیست ، اصلا وابسته به جا و افراد خاصی نیست که ! خود من هم که توی تهران زندگی نمیکنم بارها این کارو انجام دادم و کتابامو جا گذاشتم . حتمن امتحانش کن، خیلی لذت بخشه . اگه عملی بشه ممکنه یه روززی به دست خودت هم کتابی برسه (:

ahbar گفت...

salam aday mishe ye matlabe jadid bezari hey miyam veblaget ke bebinam chizi jdidi nazashti

هاجر@ Ahbar گفت...

سلام خوبی؟ مرسی که میای و سر می زنی و ببخشید بابت اینکه مطلب جدیدی نمیبینی
آخه باورت نمیشه ، من دیگه نمی تونم کتابارو تو یه روز یا دو روز تموم کنم. فعلن فقط دعا کن که حس کتابخونیم برگرده. اما تا 2،3 روز دیگه درباره یک گل سرخ برای امیلی و شمایل تاریک کاخها مینویسم . منتظر نظرات مفیدت خواهم بود(:

هانتا گفت...

KHOSH HALAM KE BE WEBETON RESIDAM
web ghashangi dariiin:D
MOVAFGGH BASHIN

هاجر@هانتا گفت...

سلام خیلی ممنون. منم خوشحالم که فرد جدیدی به وبلاگم اومده. شما همون هانتا هستید که برای باشگاه کتاب می نویسین؟

مرد مرده گفت...

سلام.
خوبین؟
چه لذتی می برم وقتی آدم های کرم کتابی مثل خودم رو گیر میارم...
خیلی تصادفی از این جا سر در آوردم ...
جای خوبیه!
بازم میام !

نویسنده وبلاگ@ مردمرده گفت...

سلام. خوش اومدین. ولی چون اینجا فیلتره منم نمیخوام محدود بشم، یه وبلاگ دیگه ام دارم اگه دوست داشتین اونجا تشریف بیارین(www.ketab-nevesht.blogsky.com(
مرسی(: