۱۳۸۹ مرداد ۲۵, دوشنبه

جاناتان مرغ دریایی/ریچارد باخ/لادن جهانسوز/نشر بهجت



چرا دشوار ترین کار در جهان این است که پرنده ای را متقاعد کنی ، آزاد است ؟

کتابی را معرفی میکنم که فکر میکنم خوندنش کمک بزرگی به همه ما میکنه و نکات ظریفی رو یاد آوری میکنه  و به نظر من تا حد زیادی به "ماهی سیاه کوچولو"ی  صمد بهرنگی نزدیکه . جاناتان مرغ دریایی ، درباره  مرغ دریایی نوشته شده ، که دوست نداره مثل دیگران فکر کنه و کار تکراری رو انجام بده که اونا همیشه انجام میدن : پرواز "برای پیدا کردن غذا". جاناتان خود پرواز رو دوست داره و به اون عشق میورزه نه پرواز برای رسیدن به غذا. بر خلاف نظر دیگران ، راهی رو شروع میکنه که فکر میکنه درسته و محدودیتهای یک مرغ دریایی رو کنار میذاره. پرواز رو یاد میگیره . خود پرواز. به بالاترین مهارتها میرسه . بارها شکست میخوره ولی بعدها یاد میگیره که همین شکستها سرآغاز بزرگترین موفقیتهای اون بودن. هرگز نا امید نمیشه و فقط وفقط به هدفش فکر میکنه. جاناتان یاد میگیره که گاهی مسیری که برای رسیدن به هدفی طی میشه ، شاید ، حتی مهم تر و باارزش تر از خود هدف باشه. این کتاب رو که نوشته ریچارد باخ هست؛ لادن جهانسوز ترجمه کرده و انتشارات بهجت به چاپ رسونده.

۴ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
دوست عزيز
من وبلاگي واسه دانلود كتاب دارم
اگه خواستي لينكم كن
بعدش بگو با چه نامي لينكت كنم

ناشناس گفت...

Bia2book.blogfa.com
ببخشيد اسم وبلاگ رو ننوشتم

خودم (نویسنده وبلاگ ) گفت...

سلام دوست گرامی. فکر نمیکنم دانلود کتاب زیاد کار درست و البته جالب و لذت بخشی باشه. با اینکار شما تمام لذت گشتن توی کتابفروشی و بوی کتاب و لمس کاغذاشو از بین میبرید . شما اگر مایلید من رو لینک کنید. اما من نه !! معذرت میخوام ...

Rta گفت...

salam
میگم که اگه میشه یه قسمت با گروه سنی 5تا10 سال بذاری؟آخه منم میخام استفاده کنم!
یه کتاب هست.........:رنگ آمیزی با شعر!
هم وا3 تو خوبه،هم سوگند،هم من!!!!!!!
این کامنت های منو نخونی هم اتفاق خاصی نمی افته!!!!!!!